تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد، قرص اورژانسی ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای خانم ها داشته باشد. در این مقاله قصد داریم بر اساس تحقیقات جدید پزشکی ضمن معرفی عوارض قرص اورژانسی، اسم انواع آن، زمان و طرز استفاده و نکات مهم دیگر را به شما معرفی نماییم.

Ù?رصÙ?اÛ? ضدباردارÛ?

قرص ضد بارداری اضطراری (ECP) یکی از روش های جلوگیری از بارداری است که می تواند بعد از رابطه جنسی محافظت نشده استفاده شود. این متن توضیح می دهد ECP چگونه کار می کند و به شما می گوید که چگونه از آن استفاده کنید.

قرص ضد بارداری اضطراری (ECP) چیست؟

ECP پس از رابطه جنسی محافظت نشده برای جلوگیری از بارداری مصرف می شود. این قرص باعث میشود تا تخمک برای ترکیب با اسپرم مردانه از تخمدان ها آزاد نشود. همچنین با تغییر نحوه حرکت اسپرم در بدن، از ترکیب آن با تخمک جلوگیری میکند. زمانی که تخمک بارور شده باشد این کار انجام نمی شود.

شایان ذکر است که به مصرف کننده یا جنین در حال رشد آسیب نمی رساند.

چه زمانی می توانم ECP را مصرف کنم؟

تأثیر ECP تا 72 ساعت پس از رابطه جنسی (سه روز) تأیید شده است. با این حال برای اکثر زنان حتی تا چهار روز مؤثر است.

چقدر کارآمد است؟

برای زنان دارای وزن متوسط میزان موفقیت 98 درصد ??است که تا چهار روز پس از رابطه محافظت نشده مؤثر است.

ECP برای زنان بیش از 70 کیلوگرم وزن اثر ندارد و برای این زنان IUD مس توصیه می شود. اگر تصمیم به مصرف ECP بگیرید، باید یک دوز دوتایی با هم مصرف کنید.

در مورد سایر دارو های مصرفی به پزشک یا دارو ساز بگویید چون ممکن است نیاز به دوز اضافی یا روش های دیگر داشته باشید. اگر در مدت سه ساعت پس از مصرف ECP استفراغ کنید، باید مجدد مصرف کنید.

یک روش جایگزین برای جلوگیری اضطراری از بارداری، IUD مس است. توسط یک پزشک یا پرستار آموزش دیده تا پنج روز پس از تخمگذاری کار گذاشته می شود و تقریبا 100? مؤثر است و این مزیت را دارد که مصرف بلند مدت دارد و برای زنان سنگین وزن تر مؤثر می باشد.

...

برای مطالعه ادامه متن بر ر وی لینک زیر کلیک کنید:

عوارض قرص اورژانسی، اسم انواع آن، زمان و طرز استفاده و نکات دیگر

  • ۹۸/۰۴/۲۹
  • diana ahadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی