تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

تناسلی

آموزش بهداشت و سلامت بدن

بایگانی
  • ۰
  • ۰

کلیه ها اندام های کوچکی هستند که در دو طرف ستون مهره ها و زیر دنده های تحتانی واقع شده اند و نقش مهمی برای از بین بردن ضایعات اضافی بدن، تعادل الکترولیتها و ساخت هورمونها دارند. در افراد سالم، یک رژیم غذایی سالم و مصرف آب کافی برای سالم نگهداشتن کلیه ها کافی است.

با اینحال برخی غذاها، گیاهان دارویی و مکملها میتوانند برای داشتن کلیه های سالم کمک کننده باشند. در اینجا به نقل از جدیدترین تحقیقات مجله معتبر خط سلامت آمریکا، راههایی برای پاکسازی کلیه ها و کمک به عملکرد قوی آنها برایتان آورده ایم.

1-آبرسانی به بدن

بدن یک انسان بالغ حدودا از 60 درصد آب تشکیل شده است. عملکرد هر ارگان در بدن، از مغز تا کبد به آب نیازمند است. کلیه ها بعنوان یک سیستم تصفیه در بدن، برای ایجاد ادرار به آب نیاز دارند. ادرار اصلی ترین ماده ی زائد است که موجب خلاص شدن بدن از مواد ناخواسته و غیرضروری میشود. وقتی مصرف آب در بدن کم باشد، حجم ادرار کاهش میابد. حجم کم ادرار موجب اختلال در عملکرد کلیه مانند ایجاد سنگ کلیه میشود.

نوشیدن آب کافی برای خروج مواد زاید اضافی از بدن و عملکرد خوب کلیه ها ضروری است. این امر برای پاکسازی کلیه ها بسیار مهم است. میزان آب روزانه توصیه شده به گفته ی موسسه ی پزشکی 3?7 لیتر (حدود 7 لیوان) برای مردان و 2?7 لیتر (حدود 5 و نیم لیوان) برای زنان است.

2- غذاهای مفید کلیه

انگور

انگور، بادام زمینی و برخی از توتها حاوی یک ترکیب گیاهی سودمند بنام رسوراترول (resveratrol) است. در یک مطالعه ی حیوانی، محققان دریافتند که درمان با رسوراترول موجب کاهش التهاب کلیه ها در موشهایی میشود که بیماری پلی کیستیک کلیه (یک بیماری مادرزادی کلیه که در آن دو کلیه دارای کیستهای متعدد هستند) دارند. انگور قرمز میتواند یک میان وعده ی بعدازظهر عالی باشند که حتی بصورت یخ زده طعم بهتری هم خواهند داشت.

...

ادامه متن را درلینک اصلی زیر بخوانید:

8 تا از بهترین روشهای گیاهی تقویت و پاکسازی کلیه

  • ۹۸/۰۶/۰۵
  • diana ahadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی